۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

دزدم دزدای قدیم!

همیشه از این صحنه وحشت داشتم. صحنه ای که داری تو یه کوچه ی تاریک و خلوت قدم می زنی، یک دفعه یه موتوری بیاد کنارت و کیفتو از رو دوشت بقاپه و فرار کنه. بعد دیشب تمام ماجرا رو تقصیر خودم می دونستم. انقدر نگرانش بودم که بلاخره سرم اومد. اونم کجا؟ یه کوچه پایینتر از خونمون. نه یه خیابون اصلی یا مرکز شهر. یه موتور با دو سرنشین کیفمو دزدیدن . یه موتور دیگه با یک سرنشین پشت سرشون یه کم وایساد و به قیافه ی هاج و واج من نگاه کرد، بعد رفت. من تو اون خیابون خلوت با بند کیف جدا شده در دستم، داشتم فکر می کردم تو کیفم چی بود و چی نبود. لجم گرفته بود. بند کیفو پرت کردم کف کوچه و داشتم سلانه سلانه می رفتم به طرف خونه، که دیدم دومین موتور سوار برگشت به طرفم و کیفمو داد دستم و گفت ببخشید خانم! شما بودین چی جواب می دادین؟ یه پسر 16-17 ساله بود. من شروع کردم باهاش دعوا کردن که باید بری دوستاتو بیاری وگرنه من نشونه هاتو میدم به پلیس. طرف هم خیلی ریلکس کلاه روی سرشو کشید عقب و گفت: "بیا، خوب نگاهم کن!". کلی منت سرم گذاشت که کیفمو پس آورده و گفت انگار منو با یکی دیگه اشتباه گرفته بوده. من که نفهمیدم دزد بودن یا نه! اگه کیفو زدن چرا پس آوردن؟ دزد که دلش برای کسی نمی سوزه! آخر به این نتیجه رسیدم که داشتن دست گرمی کیف قاپی می کردن!
بند کیفم خراب شد. حیف! دوسش داشتم. ولی بازم خدا رو شکر که برش گردوندن. موبایل و کیف پول و شناسنامه و کارت ملیم توش بود!
پی نوشت 1: هیچوقت فکر نمی کردم روزی با دزد کیفم سر کوچه 5 دقیقه مکالمه داشته باشم! و بخاطر پیدا کردن بند کیفم ازش تشکر کنم. راستشو بخوای قیافش خیلی مهربون بود.
پی نوشت 2(نکات ایمنی):
1- حتی الامکان در پیاده رو حرکت کنید.
2- کیفتونو طرف خیابون نگیرید
3- وقتی دارن کیفتونو می کشن مقاومت نکنین. قضیه تیزی میزی و این حرفا...
4- هر جایی خارج از در ورودی خونه نا امن محسوب می شه
5- وقتی کارت ملی و شناسنامتونو جایی لازم دارین بعد از اون سریع از کیفتون خارجش کنین
6- فکر نکنین این اتفاقا برای من نمی افته!

مراقب خودتون باشید.

۷ نظر:

ف ر ز گفت...

خدا رو شکر خودت سالمی.

به پست قبلیت دیر رسیدم، اینجا می گم:خیلی خیال انگیزی قشنگی داشت اما خب تلخ هم بود در عین حال.

علیرضا گفت...

خدا رو شکر که آدم ناتویی به تورت نخورده بود!

چند خط اول رو که خوندم خیلی نگرانت شدم خدایی نکرده بلایی سرت اومده باشه, ولی بعدش نفس راحتی کشیدم ......

بیشتر مواظب خودت باش ,هر چند الان خودت متوجه شدی! :)

علی گفت...

عجب روزی داشتی!!

حوازاد گفت...

:)
مواظب خودت باش دختر جان.
به خاطر تو و بید زودتر به روز کردم.

حدیث گفت...

اره احتمالا داشتن تمرین میکردن
بند کیفت چی شد؟ درست شد؟

حدیث گفت...

نه دیگه خراب شد کلا.
مهم نیست. فقط برام پر از خاطره بود

ناشناس گفت...

کیف فدا سرت
مواظب باش نامردی قلبتو ندزده
نوشته هات باحاله
خوشحال میشم به منم سر بزنی